fbpx

5 tips voor een korte workout

korte workout

Tips korte workout. Hoe train je nu met weinig tijd toch effectief?

Waarschijnlijk is dit heel herkenbaar voor veel mannen. Je wilt toch nog een workout doen na een drukke en lange dag, maar je weet dat je weinig tijd hebt. Hoe kun je dan toch snel een goede training doen? Hieronder 5 tips die je daarbij gaan helpen. Deze tips voor een korte workout gaan er voor zorgen dat je ook in minder tijd fit kan worden. 

1. Zorg dat je al je oefeningen met lichaamsgewicht kan doen. Niets is zo frustrerend en tijdrovend als steeds moeten wisselen van gewichten en apparaten. Trainen met lichaamsgewicht geeft je dus meer netto trainingstijd.

2. Train volgens een schema wat je altijd bij de hand hebt. Maak je schema bijvoorbeeld op je telefoon. Je telefoon heb je 9 van de 10 keer bij je. Je kan hier ook je  de tijd via de stopwatch bijhouden en nog een lekker muziekje opzetten.

3. Maak een kleine ruimte thuis en/of op je werk waar je gemakkelijke met een matje kan trainen. De ruimte hoeft niet groter dan 2m bij 2m te zijn. Als je een snelle workout thuis kan doen en je dus niet naar je sportschool hoeft, is de drempel veel lager om te starten.

4. Pak oefeningen waarbij je de grote spiergroepen traint en herhaal deze. Zet je hele lichaam aan het werk tijdens deze korte workout. Pak bijvoorbeeld: 10 Burpees, 25 squads, 10 push ups, 25 sit ups, 50 jumping jacks en herhaal deze set met 60 sec rust als je alle oefeningen hebt gedaan.

5. Vergeet je warming up en cooling down absoluut niet. Dit zijn belangrijke fases van je workout. Pak zeker 2 minuten voor je warming up en 2 minuten voor je cooling down.

Succes mannen!
tips korte workout
Read Next

10 minuten Fullbody workout

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.