fbpx

15 minuten fullbody workout

Fullbody workout beginner

We hebben deze week weer een leuke uitdagende fullbody workout voor beginners van ongeveer 15 minuten. Deze workout kan je overal doen. Je hebt alleen een matje en wat motivatie nodig. Een flesje water is trouwens ook wel handig. Je gaat gegarandeerd zweten van deze beginners workout voor je hele lichaam. We hebben er speciaal voor jou Burpees in verwerkt. Niet omdat je ze zo leuk vindt, maar wel omdat ze goed voor je zijn. 

Burpees, niet leuk maar wel goed!

In deze fullbody workout hebben we 4 verschillende oefeningen verwerkt. Het zijn geen ingewikkelde oefeningen, maar dat maakt ze niet minder zwaar. Deze workout is zeer geschikt voor beginners. Je moet alle oefeningen achter elkaar doen, zonder rust. Als je alle 4 de oefeningen hebt uitgevoerd pak je even 30 seconde rust en begin je weer. Je doet 5 rondes. 

Fullbody workout tips

Het is belangrijk dat je de oefeningen op je eigen tempo uitvoert. Techniek is veel belangrijker dan snelheid. Ga pas sneller als je de techniek helemaal onder de knie hebt. Als je tussendoor echt niet meer kan, pak dan ook even de rust die je nodig hebt. Maar boys, het is maar 15 minuten, even een kwartiertje knallen en dan kan je weer chillen! Hierbij nog wat handige tips voor een korte workout.

We kennen allemaal de Jumping jack wel. Je gaat rechtop staan. Voeten op schouderbreedte, armen naar je lichaam. je springt met je benen naar buiten en tegelijkertijd gaan je armen omhoog als een rad. Als je de voordelen van de Jumping Jack wilt weten, die kan je hier vinden. 

Joggen op de plaats. Probeer je knieën wat hoger te brengen dan dat je normaal met hardlopen krijgt. 

Interval full body workout - 5 rondes - zo snel mogelijk

Ga in de plank liggen. Dus alsof je begint met push-ups maar dan op je onderarmen. Switch van deze positie, naar push-ups positie en weer terug. Dat is 1 herhaling. Blijf constant je hele lichaam aanspannen. 

Doe vooral even 30 seconde niets. Pak een slok water, kom weer op adem en de volgende ronde begint weer!

Als je deze fullbody workout 5 rondes hebt gedaan, hoef je alleen nog even een korte cooling down te doen en dan ben je weer klaar voor vandaag! 

We gaan lekker je hamstrings oprekken. Houd je benen gestrekt en probeer met je vingers je tenen aan te raken. Probeer zo ver mogelijk te komen en houd dit 45 seconde vast. 

Kom in de voorligsteun en gooi je heupen naar beneden en je schouders naar achter. Rek jezelf lekker op en kijk met je hoofd naar de “zon” probeer dit 45 seconde vast te houden. 

De workout zit er voor vandaag weer op, netjes. Geef hieronder in de comments aan hoe hij ging en waar je het meeste moeite mee had. Ik gok de Burpees. Als je deze nog nooit hebt gedaan kan hij echt vreselijk zijn. 

Vergeet niet na de training even goede eiwitten te eten. Pak bijvoorbeeld een bakje magere kwark met zelfgemaakte Granola, als je dat niet is huis hebt wat goed te begrijpen is, kan je er ook wat fruit in doen. 

Was deze fullbody workout iets te lang en wil je graag een kortere die je nog even in je pauze kan doen? Check dan deze even..  

fullbody workout beginner
Read Previous

Hoe begin je weer met hardlopen? (tips)

Read Next

Volkoren boterhammen met Hummes en een gekookt eitje

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.