fbpx

Gezonde bananenpannenkoek als ontbijt

Lekker en gezond ontbijtje in 15 minuten!

Iedere sporter of beginnend sporter heeft zo nu en dan weleens een kracht ontbijtje nodig. Dan is het mooi meegenomen als het gezond is en makkelijk te bereiden. Je wilt namelijk niet ’s ochtends uren in de keuken staan. Wij zijn ontzettend fan van de bananenpannenkoek. Vaak als ontbijt, maar ook prima als gezonde snack of gezond tussendoortje.

Het kost je ongeveer 15 minuten om klaar te maken en na zo’n goede bananenpannenkoek zit je wel vol. Wil je er toch nog wat aan toevoegen qua eiwitten en noten bijvoorbeeld kan je er ook wat magere kwark bij doen als de pannenkoek klaar is. Voeg hier ook wat walnoten en blauwe bessen aan toe en je dag kan niet meer stuk. 

Wat heb ik nodig?

– 2 grote eieren
– 1 Banaan
– Een handje havermout vlokken 
– Kleine beetje kaneelpoeder
– Staafmixer of blender
– Olijfolie
– Koekenpan

Dit is voor 1 grote of 2 kleine pannenkoeken

Hoe maak ik het klaar?

“Er van uitgaande dat je een blender kan gebruiken (wel zo makkelijk)” 
– Tik de eieren kapot in de blender
– Voeg de banaan erbij en ongeveer 30 gram (handje) havermout
– Zet ondertussen de koekenpan op het vuur met een beetje olijfolie erin
– Zet de blender aan en zorg dat alles goed 1 geheel wordt 
– Als de koekenpan goed heet is voeg je het mengsel toe 
– Kijk af en toe of de onderkant al bruin is en draai hem als ie mooi bruin is om
– Laat de andere kant ook mooi bruin worden en leg hem dan op een bord
– Voeg er nog een beetje kaneelpoeder aan toe 

Laat de bananenpannenkoeken een heel even afkoelen en voila, je hebt een lekker en gezond ontbijt! 

Wil je nou ook lekker en gezond lunchen? Bekijk dan eens dit recept.

Read Previous

Volkoren boterhammen met Hummes en een gekookt eitje

Read Next

Het beste loopschema voor beginners

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.